Blýská se na lepší časy pro provozovatele kamenných obchodů, proto pro vás máme marketingové tipy, jak se připravit a chytnout „znovuotevření“ za správný konec.
Nastavte si účet „Google moje firma“
Pokud jste na Google moje firma „zavřeli“ svůj obchod, je na čase opět přidat otevírací dobu, aby zákazníci věděli, že máte otevřeno a nebyli zmateni. Po první vlně, kdy se obchody znovu otevíraly jsme viděli nespočet kamenných obchodů, které měli na Googlu nastaveno „Dočasně uzavřeno“ a ani o tom provozovatelé nevěděli.
Jinak pokud máte kamennou prodejnu, kavárnu, restauraci atd. a nikdy jste o „Google moje firma“ neslyšeli, je na čase to napravit a vytvořit si zde plnohodnotný profil. Nezapomínejte, že plno lidí ještě před tím, než váš obchod, kavárnu navštíví, tak se podívají právě na Google, na fotky, na hodnocení zákazníků a následně usoudí, zda toto místo stojí za návštěvu či nikoliv.
Zde pro vás máme odkaz na Google moje firma – https://www.google.com/business/
Připravte potřebná opatření a dejte o nich vědět
Není pochyb o tom, že byste neměli připravená opatření jako desinfekci pro zákazníky, roušky / respirátory pro personál, informační leták o tom, kolik může být v prostoru osob a další potřebná opatření… nicméně proč to nezmínit na Instagramu, Facebooku nebo Googlu?
Zákazníci rádi uvidí, že jste plně připraveni a nebudou se obávat vás dojít po delší době opět navštívit.
Nezapomeňte být ONLINE
V dnešní době to zní jako klišé, ale možná byste nevěřili, kolik kamenných prodejen / gastro podniků není online. Ať už na Facebooku, Instagramu nebo Googlu. Možná si řeknete, že nejlepší reklama je doporučení či spokojený zákazník – ANO, s tím naprosto souhlasíme a je dobře, když se o vás ten „budoucí spokojený zákazník“ nějak dozví (než spoléhat na to, že půjde náhodou kolem).
Vytvořte si učet na Instagramu, Facebooku nebo již zmiňovaném Googlu moje firma a nebojte se pravidelné aktivity, protože je nepochybně dobré, když jste vidět. „Nevím, co bych tam dával..“ Co třeba začít tím, co prodáváte? Ať už je to produkt, jídlo, služba, tak zákazníkům můžete poskytnout takový „katalog“ online. Dále můžete sdílet různé novinky, pracovní nabídky, momenty z běžného dnes a zbytek necháme na vaší kreativitě.
Placené reklamy
Použijte lokalizované reklamy, aby zákazníci věděli, že jste znovu otevřeli. Reklamu můžete vytvořit například na Facebooku nebo na Googlu a zacílit jen konkrétní město, případně jeho okolí a tím oslovit i nové zákazníky. Znovu se vracíme k tomu, že mnoho lidí má pocit, že není třeba místní podnik jakkoliv propagovat, že reklama je jen pro e-shopy…
Pokud byste si s něčím lámali hlavu nebo byste zkrátka měli na práci užitečnější věci, určitě neváhejte nás kontaktovat a rádi vám poradíme.