fbpx

Blog

Jak propagovat obchod, kavárnu či restauraci v Táboře?

Na úvod je třeba zmínit, že Tábor je opravdu krásné město, plné zajímavých podniků, které každým rokem přibývají. Všimli jsme si, že některé z nich stále spoléhají pouze na „pěší provoz“ a v online prostředí se vůbec nepohybují. Proto pro vás máme pár tipů, jak svůj „offline“ podnik můžete přenést do „online“ prostředí.
 
Je dobré říci, že pokud podnikáte v „oflajnu“ tak to neznamená, že byste neměli zabrousit do „onlajnu“ – hned si vysvětlíme proč. Jak jistě víte, lidé se dívají do telefonu mnohdy i poměrně velkou část dne – proto se může stát, že až půjdou kolem vašeho podniku, tak budou koukat do telefonu na Facebook či Instagram, kde uvidí aktuální denní nabídku konkurenčního podniku (jen pro zobrazení kontrastu mezi online / offline marketingem).
 
Samozřejmě by bylo naivní stavět úspěšnost kamenného podniku na online marketingu, to je nemyslitelné! Doporučení od známého či osobní zkušenost zde hrají klíčovou roli, to samé i samotná reputace podniku.
 
 
Zde je pár tipů:
 
  1. Zalistujte svůj podnik na Google My Business (Google moje firma)

Ano, pro někoho je to naprostá samozřejmost, ale věřte, je plno kamenných podniků, které stále Google My Business nemají. Vnímejte to jako místo, kde vytvoříte profil svému podniku, doplníte veškeré potřebné informace a Google se vám odvděčí tím, že vás bude zobrazovat ve vyhledávání či v mapách na Googlu – tomu se říká deal!
 
Jedna věc je vytvořit profil, druhá věc je být na něm aktivní. I na tuto platformu můžete přidávat pravidelně příspěvky, aktuality, nabídky, akce, události a další…
 
Google také nabízí přehlednou statistiku, se kterou můžete následně pracovat.
 
 
  1. Apple mapy

Apple eviduje něco okolo 1 miliardy aktivních iPhonů – ne všichni samozřejmě používají mapy od Applu, nicméně i tak stojí za to zde zalistovat svůj podnik, pokud jste tak již neučinili.
 
Návod?
  • V Apple mapách najděte svůj podnik a označte ho „špendlíkem“
  • Klikněte na špendlík a dejte „Přidat chybějící místo“
  • Doplňte potřebné informace
  • Vyčkejte pár dní
  • Hotovo! (Pokud ne, opakujte proces)
 
 
  1. Facebook

Opět, pro někoho samozřejmost, ale pro někoho stále velká neznámá. Váš podnik si zaslouží svojí stránku na Facebooku – (Facebook –> Stránky –> Vytvořit). Ideálně mít kompletně vyplněnou Facebook stránku, kde zákazníci mohou najít veškeré informace o vašem podniku – otvírací dobu, nabídku, aktuality a další.
 
Pokud už stránku máte, nezapomínejte na to, že jí máte. Pravidelná aktivita je více než vítána.., jak Facebookem, tak hlavně vašimi zákazníky, kteří se dozví, co máte nového, na co se mohou těšit, případně skrze Facebook s vámi komunikovat.
 
 
  1. Instagram

Dynamická platforma, kde stojí za to být! Pokud máte svůj osobní Instagram, tak než abyste se ho snažili přetransformovat do firemního, založte nový, firemní. Získáte tak mnoho výhod, jako jsou například statistiky či informace o podniku přímo na vašem profilu.
 
I zde nezapomínejte přidávat fotky (produktů / jídel / zákulisí / novinek), ať už do feedu či do stories (příběhů). Mimojiné, stories v posledních letech získávají hodně na oblibě, tak by byla škoda toho nevyužít.
 
 
  1. Pinterest

Mnoho lidí tam chodí pro inspiraci, nicméně Pinterest je také užitečné používat jako tvůrce obsahu. Fotky můžete napřímo propojit s cílovou stránkou (rezervace / mapa / recenze a další..)
 
 
  1. Webové stránky

Ne vždy jsou třeba, ale jako prezentace podniku se mohou hodit. Nemusíte na nich nutně něco prodávat, mohou sloužit jen jako takový „středobod“, kde lidé mohou hledat informace o tom, co děláte, jakou máte nabídku, jaká je konkrétní adresa, recenze, otvírací doba případně rezervace.
 
 
To bylo takové shrnutí toho, co pro své kamenné provozovny můžete udělat, s dalšími tipy vám rádi poradíme či pomůžeme s konkrétními úkony, případně si některé věci rádi vezmeme na starost, abyste měli čas na to, co je pro vás důležitější!
 
 
 
Facebook
Twitter
LinkedIn

Další články...