fbpx

Blog

Máte e-shop, ale lidé na něm nenakupují?

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Nevhodný produkt? Málo platebních možností? Malý výběr dopravců? Nebo něco úplně jiného? 

Možná si řeknete, že to zní jako úplná banalita, proč by někdo měl e-shop, který by neprodával? Už jen proto, že mnohdy v e-shopu není vloženo tolik peněz a samotný chod nestojí tolik , jako provoz kamenné prodejny. Proto se i mnohdy ztrácí motivace snažit se hledat cesty, jak více prodávat.

Nepřišli jsme vás samozřejmě zachránit, nicméně předat nějaký kousek inspirace a zkušeností, které prve aplikujeme sami na sobě, abychom jen nemudrovali.

 Kde všude se o vás lidé mohou dovědět?
 

Možností je hned několik, ale než se zaměřovat nutně na všechny, je lepší být konzistentní na pár z nich.


  • Facebook

Zní to jako klišé, ale věřte, není to úplně samozřejmost. Mnoho e-shopů Facebook stránku sice má, ale nejsou zde aktivní – a to je škoda! Využijte jeho potenciál, ať už díky Facebook obchodu (produkty z vašeho e-shopu přímo na Facebooku) nebo plnohodnotné prezentace vašeho e-shopu.

 
  • Instagram

Opět to stejné – Instagram obchod není na trhu dlouho, ale potenciál v něm je veliký! Dále tu jsou věci jako stories, kde můžete dělat ankety, ptát se na otázky, označovat produkty a dašlí…

 
  • Pinterest

Možná znáte jako zdroj inspirace – ale co ho využít ku prospěchu svému? Staňte se tvůrci, přidávejte fotky / videa produktů, které máte na e-shopu a napřímo propojit s e-shopem pro jednodušší nakupování.

 
  • TikTok
Jste kreativní a baví vás tvořit videa? V tom případě může být TikTok přímo pro vás. Prostor pro prezentaci firmy / e-shopu je zde velký a pak už jen záleží, jak to celé uchopíte. Ale kreativitě se meze nekladou.

 
 
 Jaké používáte platební metody a možnosti dopravy?
 
Platebních metod je mnoho, od dobírky, přes platby kartou, platby převodem a stejně tak to máte s dopravci. Je důležité mít všechny? Dovolte, abychom vám opět předali nějaké naše zkušenosti.

 
 Platební metody, které používáme a doporučujeme:
 
  • Gopay

Platební brána, která zákazníkům umožní platit kartou online – velice rychlý a spolehlivý systém, přes který nám probíhá většina plateb. Gopay umožňuje ApplePay / Google pay a dohromady více jak 50 platebních metod.

 
  • Dobírka

Někdo se jí brání z důvodu vratek, nicméně je stále mnoho lidí, kteří nikde nechtějí vypisovat údaje z platební karty a raději volí tento způsob platby. Mnoho dopravců tento způsob platby umožňuje.

 
  • Platba převodem

Zaslání platebních informací do e-mailu na základě objednávky je také možnost, kterou plno lidí využívá. Zde se občas děje, že lidé zapomínají uhradit, a tak se jim to musí připomenout.

 
Zákazník vytvoří objednávku, ale zaplatí až za 14 dní (například). Vy, jakožto prodejce obdržíte platbu do druhého dne.

 
 
 

Dopravci, s kterými spolupracujeme:

 
  • Zásilkovna

Zrovna nedávno jsme si dělali průzkum na jednom z našich e-shopů, abychom zjistili, jaké procento tvořila Zásilkovna za rok 2021 a výsledek byl 77%. Za nás velice progresivní dopravce, který se stále posouvá vpřed a vyřízení případných reklamací je většinou kladné.

 
  • Česká Pošta
Nejednomu se protočí oči v sloup! Nicméně i zde musíme ČP vychválit, protože za X let fungování vnímáme velké zlepšení expedice primárně v sezóně, kdy je nám jasné, že dopravci toho mají na hrbu opravdu hodně. Jako u jiných dopravců, i zde se občas něco pokazí, ale máme pro to pochopení. ČP má poměrně mladou službu „Balíkovna„, které se zdá být zatím velice úspěšná!

Toto je jen zlomek toho, co může ovlivnit to, zda lidé budou na e-shopu nakupovat nebo nikoliv. Nedílnou součást hraje samozřejmě samotný PRODUKT / SLUŽBA, ale o tom si řekneme něco zase příště.

Pokud bychom vám mohli nějak pomoci či udělat „revizi“ e-shopu, tak nás neváhejte kontaktovat.
 
Děkujeme za přečtení.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Další články...