Bez zákazníků není úspěšného businessu, proto je důležité si své zákazníky hýčkat. Do vztahu se zákazníky musíte stejně jako v každém jiném vztahu (partnerském nebo rodinném) investovat svůj čas.
A jak takový vztah vybudovat a udržet?
- Překvapte je nad jejich očekávání
Dejte svým zákazníkům více, než očekávají. Je to jednoduché!
- překvapte je drobností k objednávce
- popřejte jim k narozeninám
- pošlete poděkování za objednávku
- požádejte o zpětnou vazbu
- darujte slevový kód na další nákup
I malý krok zvýší loajalitu zákazníků a bude mít pozitivní dopad na pověst vaší značky.
- Poznejte své zákazníky
Poznejte své zákazníky a využívejte veškeré získané informace k rozvoji vztahů, kdykoliv s nimi budete komunikovat.
Udělejte si malý průzkum o svém cílovém publiku a zodpovězte si následující otázky:
- Na jakých kanálech jsou naši zákazníci nejaktivnější?
- Jaký je náš typický zákazník?
- Jak jsou zákazníci spokojeni s naší službou/produkty? Jak o nich mluví?
- Jaké příspěvky jsou nejvíce sdíleny?
- V jaký čas nejčastěji nakupují/nás kontaktují zákazníci?
Naslouchejte svým zákazníkům, zaznamenávejte si jejich potřeby a hledejte, jak jim můžete pomoci, vyjít vstříc a nebo naopak slušně a pohotově vymyslet vhodné řešení problému.
- Získejte zpětnou vazbu
Existuje plno komunikačních kanálů, jak se dostat ke svým zákazníkům. Využijte je i na získání zpětné vazby, která vám pomůže zlepšit váš produkt nebo nabízenou službu.
Negativní zpětná vazba a stížnosti se dnes šíří po sociálních sítích rychleji než dříve, proto reagujte a nenechte nepříznivé komentáře nebo reference jen tak ležet.
Tón komunikace a zvolené slovní výrazy ovlivňují celkový dojem zákazníka. Vyhněte se nesprávným frázím, které vedou na cestu do pekla zákaznické péče.
Nahraďte je výrazy, které vzbudí v zákazníkovi pocit zájmu o jeho osobu a případné vyřešení problému. Jak na vás působí fráze výše s porovnáním těchto?
- Investujte do obsahového marketingu
Vytvořte co nejcennější obsah pro vaše cílové publikum. Psaním blogů, pořádáním webinářů, točením videí nebo vydáváním e-booků nabízíte svým zákazníkům něco navíc od konkurence a předáváte jim informace z oboru, které jinde nemohou získat.
I když je každé podnikání jiné, jedno zůstává stejné. Budování vztahů se zákazníky a jejich dlouhodobé udržování je klíčem úspěšného businessu.