fbpx

Blog

Jak udržovat dlouhodobé vztahy se zákazníky?

Bez zákazníků není úspěšného businessu, proto je důležité si své zákazníky hýčkat. Do vztahu se zákazníky musíte stejně jako v každém jiném vztahu (partnerském nebo rodinném) investovat svůj čas. 

A jak takový vztah vybudovat a udržet?

 

  1. Překvapte je nad jejich očekávání

Dejte svým zákazníkům více, než očekávají. Je to jednoduché! 

  • překvapte je drobností k objednávce
  • popřejte jim k narozeninám
  • pošlete poděkování za objednávku
  • požádejte o zpětnou vazbu
  • darujte slevový kód na další nákup

 

I malý krok zvýší loajalitu zákazníků a bude mít pozitivní dopad na pověst vaší značky. 

 

  1. Poznejte své zákazníky

Poznejte své zákazníky a využívejte veškeré získané informace k rozvoji vztahů, kdykoliv s nimi budete komunikovat. 

Udělejte si malý průzkum o svém cílovém publiku a zodpovězte si následující otázky:

  1. Na jakých kanálech jsou naši zákazníci nejaktivnější? 
  2. Jaký je náš typický zákazník? 
  3. Jak jsou zákazníci spokojeni s naší službou/produkty? Jak o nich mluví?
  4. Jaké příspěvky jsou nejvíce sdíleny? 
  5. V jaký čas nejčastěji nakupují/nás kontaktují zákazníci?

 

Naslouchejte svým zákazníkům, zaznamenávejte si jejich potřeby a hledejte, jak jim můžete pomoci, vyjít vstříc a nebo naopak slušně a pohotově vymyslet vhodné řešení problému.

 

  1. Získejte zpětnou vazbu

Existuje plno komunikačních kanálů, jak se dostat ke svým zákazníkům. Využijte je i na získání zpětné vazby, která vám pomůže zlepšit váš produkt nebo nabízenou službu. 

Negativní zpětná vazba a stížnosti se dnes šíří po sociálních sítích rychleji než dříve, proto reagujte a nenechte nepříznivé komentáře nebo reference jen tak ležet. 

Tón komunikace a zvolené slovní výrazy ovlivňují celkový dojem zákazníka. Vyhněte se nesprávným frázím, které vedou na cestu do pekla zákaznické péče. 

Nahraďte je výrazy, které vzbudí v zákazníkovi pocit zájmu o jeho osobu a případné vyřešení problému. Jak na vás působí fráze výše s porovnáním těchto? 

  1. Investujte do obsahového marketingu

Vytvořte co nejcennější obsah pro vaše cílové publikum. Psaním blogů, pořádáním webinářů, točením videí nebo vydáváním e-booků nabízíte svým zákazníkům něco navíc od konkurence a předáváte jim informace z oboru, které jinde nemohou získat. 

I když je každé podnikání jiné, jedno zůstává stejné. Budování vztahů se zákazníky a jejich dlouhodobé udržování je klíčem úspěšného businessu.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Další články...