fbpx

Blog

Tipy pro e-shopy

Udržet si svůj business v době pandemie stojí hodně sil a nervů. Uzavření kamenných prodejen a domácí karanténa hodila vidle do offline podnikání a na výsluní se právě dostávají internetové obchody. 

Založení e-shopu je jednoduché, ale jak ho dále budovat a získat zákazníky? Máme pro Vás pár užitečných tipů do začátku.

 

Nehrajte si na inkognito!

Všichni jsme od přírody zvědaví, proto se neschovávejte a ukažte, kdo se skrývá za oponou. Díky sociálním sítím můžete rozjet komunikaci i v podobě livestreamů, stories nebo přidat video obsah, kde se představíte a necháte své zákazníky nahlédnout pod pokličku.

 

Na webu shrňte všechny podstatné informace, které by zákazníka mohly zajímat. 

  • identifikační údaje (oficiální název, adresa, IČ, zápis do OR)
  • příběh značky
  • fotografie nebo video s informacemi o týmu
  • recenze / doporučení od svých zákazníků
  • kontaktní údaje, tj. kde Vás mohou zákazníci kontaktovat (e-mail, telefon, sociální sítě)

 

Nezapomeňte na základní právní náležitosti, které musíte na e-shopu uvádět, abyste se nedostali do křížku s paragrafy (obchodní podmínky, informace o zásadách zpracování osobních údajů, reklamační řád…).

 

Přehledný, jasný a kompatibilní 

Když už se podaří nalákat zákazníka na e-shop je tady další úkol, udržet si ho a dát mu to, co hledá. A to rychle, bez zbytečného klikání a vyhledávání. Vytvořte svoje stránky tak, aby byly přehledné, jasné a kompatibilní se všemi zařízeními. 

 

Marketingová strategie 

Sociální sítě a tvorba obsahu na webu jsou jedním z nejmocnějších nástrojů, kterými zaujmete své potencionální zákazníky. Nabídněte jim hodnotný obsah od tvorby příspěvků na sociálních sítí, článků a smysluplných popisků. 

 

A co publikovat? 

  • informace o nových produktech
  • proces tvorby 
  • aktuality
  • tipy pro vaše publikum
  • ilustrace / infografiky
  • manuály
  • recenze produktů

 

Popište produkty

 

Neprodávejte zajíce v pytli. V kamenné prodejně by si zákazník zboží řádně prohlédl, ale na e-shopu tuto možnost nemá. Co by tedy popis produktu měl obsahovat?

  • složení
  • rozměry 
  • vlastnosti produktu
  • použití 
  • benefity 
  • fotografie 
  • nabídka souvisejících produktů

 

Komunikace

 

Komunikace je základ! Přináší Vám nové zákazníky, posiluje vztahy a v konečném výsledku zvyšuje tržby. Komunikujete již v podobě psaných příspěvků na sociálních sítích, textů na webu, e-mailingu, reklam, prostřednictvím telefonní komunikace nebo chatu. A jak si udržet efektivní komunikaci? 

 

Buďte k dispozici

Čím rychlejší odezva tím lepší, proto reagujte na dotazy zákazníků v co nejkratším časovém intervalu.. Pokud se Vás zákazník marně snaží dohnat, ale nejste stále k zastižení, může se stát, že se podívá po nabídce někde jinde.

 

Zpětná vazba

Zajímejte se o názor svých zákazníků, který může být posunem vpřed pro Váš e-shop. I v případě negativní zpětné vazby reagujte a nevyhýbejte se komunikaci s nespokojenými zákazníky.

 

Pravdivé a nejpřesnější informace

Jednejte slušně a uvádějte jen pravdivé informace. Nasazování růžových brýlí zákazník dříve nežli později stejně prokoukne.

 

Oslovení a styl komunikace

Stanovte si styl oslovení zákazníka (vykání, tykání) a způsob komunikace, který je relevantní směrem k Vašemu cílovému publiku. 

 

Aktuálně čerstvé novinky! Otevřete se svým zákazníkům a sdílejte s nimi aktuality, zvlášť v této nelehké době (co se změnilo nebo zůstalo při starém). Zákazníci díky Vaší transparentnosti získají větší důvěru. 

 

Pozor na tón komunikace! Pozor na to, jakým tónem se zákazníky komunikujete. Vyhněte se nevhodnému obsahu, který se obzvláště v této době může někoho dotknout. Projděte si naplánované kampaně, příspěvky, e-mailing, kde je možné, že najdete něco, co už v rámci současné situace není relevantní.

 

Doprava a platební možnosti

Máme rádi možnosti volby, proto nabídněte více druhů dopravy a možnosti platby, ze kterých si zákazníci budou moct vybrat. 

 

TIP: Přehuštěné dopravní společnosti mohou způsobit, že objednávky dorazí se zpožděním. Upozorněte na to předem své zákazníky a nabídněte druh dopravy, který je pro ně výhodnější.

 

Balení zásilek jako přidaná hodnota

Kdy Vám naposledy dorazila zásilka, která Vás dostala do kolen? Zamyslete se nad tím, jak odlišit balení zásilek a dát jim přidanou hodnotu. Odlište se od konkurence a dejte každé objednávce trochu své lásky. 

 

  • balení, které ohromí (stužka, provázek, balicí papír, ekologické balení)
  • poděkování za objednávku nebo vzkaz
  • drobnost k nákupu

 

Pokud chcete svůj čas věnovat něčemu jinému, obraťte se na nás, rádi pomůžeme posunout Vaše podnikání kupředu.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Další články...